Tjingeling!

Har blivit så kallt nu efter helgen...men ändå inte himla kallt. Så har dåligt samvete här för att jag suttit inne hela dagen "/ Men imorrn ska jag va ute mer, lovar! Måste ju passa på. Aaaaah!

Hur som helst...ska nog till Folkets hus och kolla på musikal snart^^ Anna är med och sjunger...och jag har ändå inget vettigt för mig :P


För övrigt måste jag berätta om två böcker jag just läst.. Så himla sorgliga, liksom hemska! Jag ska alltid råka ut för sånt ;O Men dom va bra också (a)
Första, När mamma sover av Ingrid Olsson. Den handlar om en tjej vars mamma är alkoholist. Hon är bara 13, och måste ta hand om sin mamma och massa. Hennes pappa hade typ flyttat till Canada med sin nya fru, och hon vågade inte berätta om det här för nån. Värsta sorgligt, men sen träffar hon en snäll gammal tant som hjälper henne^^
Andra, Tillsammans av Denise Rudberg. Lite liknande faktiskt. Dom här är också 13 år, och träffas på en matkurs. Den ena killen har en pappa som misshandlar honom och hans mamma. Han har aldrig sagt det till nån han heller. Men sen kommer det fram iaf, och han får hjälp av tjejens pappa.

Okej, jag är inge bra på att förklara xD Men tänkvärda är dom! Nu måste jag gå!



//ʝₒϛϚεfɘjⁿ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0