Honung och te

Sitter här och väntar på att Heroes ska ladda upp...så skriver här när jag ändå inte har nåt annat för mig (:

Haha, hade lite udda diskussioner igår, jag och mamma^^ Dom handlade om honung :P

Det är värsta grymt, faktiskt.. Bina sliter hela året för att få honung till bibarnen när dom föds, och till vintern. Och innan dess måste dom ju göra den där vaxkakan också.. Sen iaf så tar man ju bara honungen från dom, och ger dom sockervatten istället! Det värsta är ju att man inte hört en enda vegan säga nåt om det här! Det är liksom "jag äter inte kött, fisk, kyckling (trodde fisk och kyckling va kött?! :S), mjölk, ägg..." men inget om honung. Det här är ju nästan grymmare än att slakta djur. *upprörd*

Som tur är har jag nästan aldrig ätit honung. Bara några gånger i mitt liv :P Det är ju så hiskeligt sött!

Sen pratade i om te också.. Vi ska leta reda på körsbärste.. Mamma drack det en gång i tiden, och visst låter det gott?! Så ska visst tropiskt te va gott också.



Men nu ska jag se Heroes! //ʝₒϛϚεfɘjⁿ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0