Våga vägra sport

Kom på att jag måste dela med mig av mina tankar om sport :P Snäll jag är va?

I lördags, tror jag det va, satt vi och tittade på fotboll...DIF mot MFF eller nåt skit. Fattar inte riktigt varför vi tittade...egentligen. Grejjen är iaf att man börjar ju fundera. Varför är det så roligt att titta på folk som springer efter en boll? Visst att det är kul att själv göra det...ibland. Men att titta på det?

Sen blev jag så irriterad. Jag blev kränkt! Alla va ju män, och dom knuffade ner varandra och hade sig typ hela tiden, så ligger dom där på marken och tycker synd om sig själva! Det va det som gjorde mig mest arg, att dom ligger där och det är så himla synd om dom. Sen ska dom bråka med motståndarna och domarna och jag vet inte vad.

Riktigt kränkt är jag! Och jag sa att jag ska minsann från och med nu aktivt kämpa mot sporten. Nu fick jag ju inte ut allt jag känner här.. Fattar inte, det va lättare att formulera det då. Men ni kanske fattar?



//ʝₒϛϚεfɘjⁿ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0