Svenskt tema?

Fredagens låtlista har redan kommit...så ska skriva om den nån gång nu framöver :P

Det jag har tänkt på en del på senaste tiden är ändå vad dom har haft för teman iår.
Första fredagen va One hit wonders. Inget My own Idol iår alltså... Fast det kan ju bero på att dom fick sjunga två gånger i kvalet till skillnad från tidigare år.
Andra fredagen va det Filmtema i Idol. Precis som 2004 (: Fast då va det mycket senare :P
Tredje fredagen va det hitlistelåtar som gällde. Och då från det senaste året.
Fjärde fredagen kom Idolderna med Blod, svett och tårar :P Ett jättebra tema! Liknande det dom hade i American Idol.
Femte fredagen, förra veckan, va det Kärlekstema. Det gillar vi...så sött och mysigt hela kvällen =D Men är inte riktigt säker på att det kan mäta sig med kärlekstemat 2005 ;P Men absolut värt att jämföra!
Och nu i fredags, va det ju Discotema, som ni kanske minns :P Hade dom också 2005...;D
Nu på fredag blir det ju som sagt Gospeltema.

Men vart har det svenska temat tagit vägen? ;S Saknar det! Och eftersom det gått så långt in i tävlingen tror jag inte det kommer komma heller "/ Jag menar...musik på svenska är ju bra...och det hade varit intressant att höra dom  sjunga på svenska. Speciellt eftersom alla andra års Idoler har gjort det. Buhuu! Ska nog skriva och klaga på produktionen.
Sen så saknar jag Cocktailtemat också "/ Det va helskönt! Värsta livebandet med stråkar och allt, plus att det faktiskt va ganska svängigt^^ Förra året hade dom ju Unplugged istället...det va också svinbra. Kul när dom får chansen att spela instrument samtidigt också^^ Sen va ju Motowntemat jättekul också, det får dom gärna ha fler gånger =D

Annars tycker jag det har varit ganska skumma teman såhär långt ;S Skönt att dom kommit igång med genreteman nu iaf :P



bild från tv4.se

Kommentarer
Postat av: Tobias

Svar: jasså, dom flesta brukar ju ha 5an :) boru på landet ? ;)

2007-11-14 @ 06:45:10
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Svar: nej ingen aning faktiskt :) jag älskar det fan :D

2007-11-14 @ 17:56:17
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0