Rocktema

Måste ju skriva om Fredagens Idol ju! Jag är så lat ;D Men det är nog för att det alltid blir så låååångt när jag kommer igång xD Iaf.. måste säga att jag är lite besviken! Det va inte lika bra som tidigare fredagar "/

Först ut Andreas. Han hade iaf bästa låtarna! Och han passade att sjunga dom perfekt! Liksom aah =D Om man bara lyssnade va han helt fantastisk! på båda låtarna. Sen blev det inte lika bra när man öppnade ögonen xP Men tycker juryn sågade honom alldeles för mycket ändå. Han är långt ifrån lika bra som dom övriga...men tycker den kritiken va obefogad faktiskt. Dessutom va det mycket bättre när han inte rörde sig så mycket.. han rörde sig ju faktiskt mindre än senaste veckorna :P Mer inlevelse i sången i så fall...och i uttrycken. Så kom jag på att han nästan aldrig kollar in i kamerorna heller...dom andra får ju fler närbilder. Hur som helst.. Man märkte verkligen att juryn ville ha bort honom. Inte konstigt att han fick så mycket sympatiröster. Juryn får faktiskt skylla sig själva där! Blir så arg när dom står där och skyller ifrån sig på svenska folket :@

Sen Amanda, vet inte riktigt, men hennes första låt kändes lite...aa jag vet inte xD Men på andra va hon helgrym och skön =D Här kan man snacka om eget uttryck. Grymt! Så söt i sin presentklänning xD Fast tycker nog hon fick för mycket beröm. Liksom, Andreas fick all skit, och Amanda fick all beröm. Man märker ju verkligen att dom vill ha Amanda till finalen.

Marie överraskade verkligen, skitkul! Hon va jättebra på båda låtarna...men klart bäst på sista. Rysningar i hela kroppen. Hehe, rock-Marie ;D Och det va liksom...man tänkte inte på alla konstiga rörelser xD Eller tror iofs inte hon gjorde så mycket konstigt. Men iaf, hon va grym!

Och så sist Daniel. Tycker att även han gjorde ett mycket bättre andraframträdande :P Kanske därför jag blev besviken...för att deras första bara va medel.. Men som sagt va han helt jättegrym sista framträdandet...hans allra sista i Idol, och hela kvällens sista. Han kan verkligen underhållning den killen. Så himla kul när Jihde stog där och immiterade honom, och Daniel bah "ser jag verkligen ut sådär?" hahahaha x'D Man bah jaa, faktiskt :P Vi har spekulerat i att det kanske därför han åkte ut...svenska folket insåg hur han verkligen såg ut ;O Haha, nävars xD Och sen när Jihde och Daniel hade slagit vad om att han skulle säga gött xD Men när jag såg på reprisen märkte jag faktiskt att han sa gött tidigare :P Så nu vet vi hur Jihde klarar sin ekonomi ;D xD

Liksom snacka om skräll.. annars brukar det va ganska avgjort vid den här tiden. Man har sin klara favorit och röstar på den varken den är bra eller inte xD Men antagligen inte! ;S


bild från tv4.se/idol

Känns som att det inte kommer bli så mycket bättre än såhär på fredag och finalen "/ Som att the best of Idol redan varit.. Tror gospeltemat va min stora favorit. Det va GRYMT! Och kärlekstemat och blod svett och tårar. Hoppas det kommer mycket från dom på dvd:n =D Har ju knappt spelat in nånting ;S Så va ju filmtemat sjukt bra också!

Hihi, va långt det blev^^ Sorry (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0