Pure Desire Tour 2007

Japp, i torsdags, 1 mars, va jag på turnépremiären av Pure Desire Tour i Nkpg =D Darins alltså xP Så nu kommer det följa massa prat om den konserten xD

Jag va typ nervös hela dagen...jag är alltid det när det vankas signeringar eller konserter :P Slutade skolan 13.40. Så jag gick hem och packade med det jag skulle ha, och åt mat och så^^ Sen åkte jag med bussen från päronträdet kl 15.00 ung. :P Så jag kom fram vid 4 alltså.. Och så tänkte jag att jag skulle hitta till Flygeln där konserten skulle va. Alltså, jag hade kollat upp det på eniro och så...men hittade ändå inte ;S Eller, jag gick förbi där...de Geer, men fattade inte att det va där, eftersom inte Flygeln syns utifrån :P Så jag virrade runt i två timmar, åkte spårvagn till Klockaretorpet och hej och hå...det är en lååååååååååång historia xD Där ute i Klockaretorpet fick jag panik, fattade ju att jag va långt ifrån nära...så jag ringde mamma xD Hurm (a) Men det va inte så långt kvar...och jag trodde jag skulle missa allt xD Egentligen hjälpte inte mamma så mycket...jag fick bara klart för mig att jag hade gått rätt då i början. Men jag fick nya krafter liksom^^ Så jaa, till slut hittade jag rätt alltså xP Efter att jag pratat med tanten inne på de Geer, hon bah log mot mig ;S xD Jaja, där mellan husen va det...och vilken kö ;O Kom dit typ 6...då skulle insläppet va...men fick vänta en stund ändå. Och det va några från nån radiostation där också tror jag xP Nåt jag aldrig hade hört talas om iaf xP
Är inte så van vid konserter...och är jag själv är jag helt lost xD Så det va inte lätt^^ Men jag va ju bara en...och kön va ganska gles ;D Bara längst fram som det va tätt...så jag smög mig in lite diskret där det va glest...inte långt fram...känns ju lite dumt xD Så va det iaf insläpp. Och väl där inne va vi tvugna att ta av oss jackorna xS Men jag fattade ju inte allt det där från början, så det tog ett litet tag...och jag va efter igen xD Så va det två dörrar in till själva salen...och två köer där xP Men dom köerna hade också hunnit bli långa tack vare min seghet xD Så jag trängde mig lite där också xD (a) Den vänstra kön tog jag...den va kortast xD Så där smög jag in...inga reaktioner :P Så kom det två expressengubbar helt plötsligt, och kollade ut över folkhavet xD Dom siktade in sig på två tjejer lite framför mig, och intervjuade dom^^ Aah, nära att dom tog en själv liksom, läskigt xD
Sen va det iaf insläpp igen 18.40 ;D Själva konserten började 19 :P Och i kön sa dom "och kom ihåg att det är sittplatser, så stå inte och trängs längst fram" man bah vadå, det skulle ju va ståplatser? Skitskumt va det alltså! ;S Men man sprang iaf in för glatta livet xD Dom öppnade den andra dörren lite innan, grrr x@ Men jag hann iaf så bra så jag fick plats på femte raden framifrån :P Partiet längst ut till vänster...om man ser det från vårt håll xD Satt massa med barn där :O Iaf fyra...ung i samma ålder, och deras mamma antar jag. Men lite skumt va det...så det va nog hennes barn, och deras kompisar :P Hur som helst...där satt man och väntade på DARIN xD Lite besviken va man på att man va tvungen att sitta ner...men försökte acceptera det xD Men då visste jag inte vad som komma skulle xD (a) Iaf...plötsligt blev det mörkt i salen, och det va tre skärmar på scenen, som det lyste färgade lampor bakom, och man såg skuggan av tre dansare bakom dom :P Man såg liksom både skuggan och dom xD Skitfult xD Sen kom iaf Darin bakom skärmarna också^^ Och alla skrek xD Jag skrattade mest för att alla skrek så dant, ganska underhållande faktiskt måste jag säga xD Jaja, sen kom dom fram på scen iaf...Darin med kostym, och tre nya dansare^^ Har inte riktigt koll på precis vilka låtar dom sjöng, men dom flesta från senaste albumet iaf, och singlarna från dom andra...+ I can see you girl :P Men tycker absolut att dom senaste låtarna är bäst =D Därför va också den här konserten den bästa =D Så det gjorde ändå inte mycket att det va sittplatser kom jag på mig själv att tänka xD Jag satt liksom och sjöng med, klappade och wohooade, och skrattade när alla skrek xD Darin skrattar ju lite generat när alla skriker, och då skrattar jag med för han är ju bara för SÖT då^^ Hihi (a)
Med tiden så ställer sig dom längst fram upp och står hela tiden, sen kommer det fler fram och ställer sig där...så man vet inte riktigt om man får stå där eller inte xD Sen säger iaf Darin, efter inte så många låtar, att alla som vill får komma fram. Jag hörde inte riktigt vad han sa eftersom alla skrek så högt xD Hörde faktiskt knappt nåt av vad han sa mellan låtarna xD Dumma galna Darinfans x@ Så jag går inte fram direkt...vilket jag borde gjort. För han står där och säger "Vem vill komma upp mest" och tro det eller ej...men då skriker alla mer än nånsin. Och Darin står och tittar dom djuuuuuupt i ögonen. Det är helt läskigt, men jag kommer ihåg det där jätteväl, det bara etsades fast i min hjärna, fastän jag inte själv stog längst fram. Så greppade han fast i en tjejs arm och drog upp henne xD Cassandra från Nässjö. OMG! Det är inte ofta...men jag känner mig verkligen glad för hennes skull :O Inte alls sådär jätteavundsjuk som jag annars skulle varit xD Hur som helst...han sjunger What if I kissed you now, halva den med henne uppe. Precis innan hon skulle gå ner pussar han henne på kinden, aoou liksom. Jag hade seriöst dött!! xO Jao, sen började allt, för då va även jag där nere^^ Jag står där med kameran i högsta hugg, massa Darinfans omkring mig, och en het het het Darin på scen =D Och man står och sjunger med för fulla muggar ;D Seriöst, när man väl står där, och alla andra sjunger med, så märker man knappt att man själv sjunger med. Och inte är det tyst heller. Nejdå, högt och otroligt fult xD Sååå kul när hans sjöng Why does it rain? och alla sjöng med i walingarna och falsetten, skitfult liksom xD Men kul^^ Även jag gjorde det så..xP
Synd bara att min kamera är kass i konsertsammanhang xD Jag står där liksom, har jag blixten på blir det för mörkt, och har jag ingen blixt blir det bara suddigt ;S Så jag fick inga bra kort xD Tyvärr "/ Men jag fick otroliga minnen som jag inte kommer glömma i första taget. Jag tror också att det va bra att jag virrade bort mig lite (a) För varje misstag man gör, så lär man sig ju nåt. Och nu vet jag vart Flygeln ligger xD Inte fy skam det inte! xD Iaf...var va jag? ;S Jag berättade aldrig att han hade två outfits xD Plötsligt började hans band spela nån musik som man trodde va nån av hans sånger...men det va det ju inte xD Så det blev jättekonstigt. Och Darin hade försvunnit xP Kändes som om den där musiken höll på jättelänge ju xD Men sen kom han iaf tillbaka, och han hade en typ röd jacka på sig ;D Bara^^ Nävars, han hade väl jeans också tror jag...minns inte riktigt ;S Heting iaf! ;D Han är het i kostym också förresten xP Sen måste jag också säga...hans låtar, iiih, han hade typ nya versioner på flera stycken. Me like (: Och på Extra ordinary love, en av mina personliga favoriter, hade han typ accapella i början, sååå vackert. Blir helt galen av den låten ju =D

Jaja, nog pratat om det ;D Får se om jag går på nån mer Darinkonsert iår^^ Måste också bara berätta om när jag kom hem. Mamma hade väl typ berättat för dom andra om min lilla trip till Klockaretorpet xD Så när jag kom in genom dörren så garvade dom bara åt mig xS Men dom tyckte iaf jag va modig^^ Iaf syrran...att jag gick på konsert själv och så :P Men ärligt, det enda jobbiga med att va själv är när man väntar. Sen är det bara jag och Darin så att säga :P Så hellre själv, än med nån som inte gillar artisten lika mycket som en själv ;D
Haha, va långt det här blev då :O Men det va skönt att få skriva av sig^^ Nån som läste alltihop tro? Hoppas inte det för din egen skull, det mesta är bara blaj ändå =D

Jaja, hade göttans & take care! //Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0