Pepparkaksbak

Och nej, jag har ingen pepparkaksbak xD men jag och syrrrrsan bakade pepparkakor (: Kulkul!
Som tur va hittade mamma pepparkaksdeg och malen nejlika på ica, så då blev det att baka av...när hon gjort sig så mycket besvär xP Nävars, men det va bara kul =D

Fast det är ju skitsvårt att få dom helt perfekt gräddade ;O Och alla pepparkakorna blev olika tjocka ;O Men dom runda på sista plåten blev värsta noblessetunna. Det va ett stort ögonblick xP Så ganska många blev lite småbrända...och dom blev inte så goda. Men vi säger att det berodde på degen =D

Nu kom precis mammsen och pappsen hem. Hoppas dom är stolta nu, jag är det iaf ;D xD

Använde massa nya fina formar (: Stjärnor, granar, gubbar, gummor, den nya grisen med upptryne ;S Blomman och den runda är gamla som gatan^^

Utkavlad pepparkaksdeg
Sådär ser vår gamla grisform ut...mycket finare! bild från recepten.se



Nu ska jag kolla lite Idolklipp (;

Kommentarer
Postat av: Malin

Vem tror du vinner idol imorn då? :D

2007-12-06 @ 21:44:59
URL: http://purestdelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0