Låtvalen för finalen

Redan imorrn, OMG, helt sjukt vad det gått fort! Har ju kollat på en del repriser...känns som att det va igår, och det va det ju nästan också ;O Här är låtarna dom ska sjunga iaf^^

Marie - All by myself, I'll be there och This moment
Amanda - Unchain my heart, Suspicious minds och This moment

Det blev Marie som ska börja. Om man ska se till tidigare finaler har det alltid varit den som sjungit sist som vunnit xP Visst ska man kanske inte se det så... men det bara blir så xD Sjukt jämnt är det iår iaf ;O Läskigt. För alla tidigare finaler har jag liksom kännt, varit helt övertygad, om vem som kommer vinna. Iår känner jag inte så himla tydligt. Och det kan nog va för att Daniel åkte ut som fyra...trodde hela tiden han skulle va i finalen.. Iaf xD

Första låtarna har dom valt själva, andra är folkets röster, och sista är vinnarlåten.

Maries val är skitbra, och kommer passa henne sååå bra. Äntligen fick hon sjunga en Celine Dion-låt ;D Snacka om bra sätt att öppna upp finalen på!
Tittarnas val...jao, själv tyckte jag bättre om när hon sjöng Always on my mind. Men hon sjöng ju I'll be there skitbra också...bara att jag inte har några band till den låten eller så.

Amandas val hade jag aldrig hört. Men det förvånar mig inte så mycket längre xD Iaf så passar den henne jättebra, och det kan bli ett riktigt bra nummer.
Tittarnas val är verkligen ett av hennes bästa, men tyckte bättre om Baby can I hold you tonight...fast det här blir finemang juue :P


bild från tv4.se

Sen blir det spännande att höra vinnarlåten också (: Hoppas det är en verkligen skitbra låt som man fastnar för första gången man hör den. Annars lär det bli segt xP Min absoluta favorit av vinnarlåtarna är ju Right here right now från 2005. Så sjukt bra!! (a) <3 Men iår är det ju nya som skrivit den...så man vet aldrig.
Usch, tycker inte om finalen :S Den är så vemodig! Så bah nu är det ett helt år kvar tills man får se Idol igen "/ AI är sjukt kul, men inget är som svenska Idol...faktiskt :P

Spännande kommer det bli hur som helst! Fastän jag skiter i vem som vinner...för det spelar faktiskt ingen som helst roll vem som vinner.

Kommentarer
Postat av: Egoina

det ska bli kul :)

2007-12-07 @ 01:18:12
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Sara

OH, det typ spelar ingen roll men ja hejar på amanda :') fast Marie är grym :D

2007-12-07 @ 17:10:56
URL: http://Sariiiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0