Jultomtar

Som jag skrev i nåt inlägg här under häromdan, så är vi lite anti tomtar i vår familj^^ Men dom är faktiskt skitläskiga! ;O Som i reklamen som går på tv i dessa dagar.. I en tomteverkstad...dom är ju jätteläskiga xP

Den enda tomten vi har är ett hus, så sticker en tomte ut där...så ska man ha ett ljus där inne. Det är jättemysigt faktiskt^^ Den är liksom tradition...men annars finns det tomtar överallt. Som sagt på julkorten t.ex. Det är liksom inte fint -.-
Jag menar egentligen.. man sitter och har mysigt på julafton. Så knackar det plötsligt på dörren, och in kommer en skäggig gubbe man inte känner och ska ge en presenter. Freaky! Tur att vi aldrig har haft tomte...skadligt ju.

Fast här i Finspång har vi en egen tomte...året runt :P Eller jag menar, hurm, det är här jultomten bor, inte på Nordpolen xP Fast nu har jag inte sett honom på jättelänge.. Han har nog fullt upp med att slå in julklappar...stackarn! Men nog är han ute och går på gatorna som vem som helst. Så nu är den myten motbevisad^^

Reindeer Tomte
bild från scandinaviansouth.com

Haha, på tal om tomtar.. Jultomtens verkstad i Jul-Kalle är ju en klassiker. Varför tycker alla det är så kul just när dom målar chackbräderna med den rutiga färgen? överdrivet kul är det inte xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0