Rix-festivalen Nkpg..

Igår började alltså augustifesten i Nkpg...med rixfestival och grejjer ;D

Jag va typ skittrött, vaknade inte förrän...aa...halv 2 eller nåt. Iaf, så åt vi mat och sånt, så kom jag väl iväg halv 3 eller nåt. Väl där gick jag runt lite på stan, gick in här och där. Men fanns inget kul -.- och jag hittade inte marknadsstånden heller :S *suck* Sen kom jag iaf på att kl va halv 6, så skyndade mig till Vasaparken. Visste inte riktigt var den låg, men hittade iaf rätt ;D Yeeaah *stolt* xD

Så va det nån stor lång tant som stog ivägen hela tiden. Fattade ingenting! xS Gamla människor går inte på festival...om dom inte är med sina barn då :P Men till slut började det iaf.. och hela rix morgonzoo kom ut på scen. Eller Gert va inte där från början...för han köpte trosor till sin fru (?) xD

Hur som helst...först ut va Ramsells såklart...som vanligt. Skittråkiga låtar körde dom.. Plus att dom alltid håller på så läääänge ;S Jag menar...va väl kanske ett par låtar som va bra...men inte mycket!
Sen kom Bosson.. Och ja, han körde tre låtar tror jag...minns inte riktigt vilka xD You iaf :P Tyckte han kunde köra lite äldre låtar...hans nya är så sega xP
Sen så va det dags för den första...och typ enda, tjejen :P Marie Lindberg. Hehe, hon är så söt^^ Det blev värsta allsången på Trying to recall. Verkligen! Man hörde hela folkhopen där man stog xD Och Marie satt och log :P
Och så ännu mer schlager...Magnus Carlsson. Haha, det va ganska kul faktiskt när han skulle köra sista låten, och bah den här låten ställde jag upp med i MF. Och alla började jubla. Och han bah nähä, ni kan inte veta vilken jag kör ändå, jag har 9 låtar att välja mellan ;O Men han körde ju såklart Live forever.
Sen fick nån som hade vunnit nån tävling gå upp på scen och presentera Markoolio. Värsta coollugna ju, man bah aah xD Iaf, blev riktigt gung av honom också...med allsången menar jag :P Han är ju faktiskt legend...nästan :O
Sen kom han vi alla väntat på =D OLA! ;D Och han hade såklart sin nya frisyr, krulligt^^ Värsta söta =D Haha xD Men dom där flätorna han gjorde i Nigeria är ju snäppet hetare tycker jag (a) Men det är typ bara jag som håller med där :O Han sjöng iaf Natalie, My home och Rain! Iih, sommarkänslor! Vet inte hur mycket jag hört Rain alltså xD Men det va la trevligt! Hahaha, dom va tvugna att hålla för öronen innan han gick upp, och det kan man ju förstå^^ *oskyldig* (a)
Och sist, men inte minst, kom Andreas Johnson! Körde Glorious, A little bit of love och Sing for love. Dom förstnämnda är bra...men den sista, alltså BLÄ! Snacka om att den är sönderspelad, plus att den överhuvudtaget aldrig varit bättre än dom andra, och jag är så TRÖTT på den så det finns inte! -.- *avreagerar mig*

Hur som helst ;D det slutade strax innan 9...och det va typ precis så jag inte hann med den bussen :P Så jag gick omkring lite.. Åt hemgjord italiensk glass. Jag lovar, godare har jag inte ätit!! :O Okej, marsipanchoklad är rysligt god...men ändå! Päron och körsbär blev det, yummie!
Och typ alla gillar Nkpg.. Och typ alla har folk dom känner där. Gert, Andreas, Magnus...och Ola gillar Nkpg ändå ;D Yeah 8)
Men nu är jag trött och måste sova! Plus att man får sjukt ont överallt när man står så packade så länge xD Jag kunde knappt gå efteråt...och det är fortfarande jobbigt ;S


Jaja...GO'NATT! (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0